موارد استفاده از لوله آلومینیوم

موارد استفاده از لوله آلومینیوم

موارد استفاده از لوله آلومینیوم

موارد استفاده از لوله آلومینیوم بسیار زیاد اند اما ما در این مقاله به چند مورد از آن اشاره میکنیم. لطفا با ما همراه باشید.

بررسی اجمالی پایپ و لوله آلومینیوم

پایپ، لوله‌ای گرد برای جریان سیالات و گازها است که با اندازه اسمی پایپ تعریف می‌شود که نمایشی تقریبی از ظرفیت انتقال لوله را ارائه می‌کند. لوله (تویوب) یک بخش توخالی گرد، مستطیلی، مربعی یا بیضی شکل است که با قطر بیرونی و ضخامت دیوار تعیین می‌شود و با اینچ یا میلی‌متر نشان داده می‌شود.

هنگام انتخاب نوع لوله، ممکن است گزینه ها بسیار زیاد به نظر برسند. هر دو آلومینیوم و فولاد ضد زنگ در انواع آلیاژها و ویژگی ها وجود دارند که هر کدام خواص فیزیکی و مکانیکی خاص خود را دارند. هر کدام از فلز ها فلز برای تمام آلیاژهایش خواص عمومی خاصی دارد.

لوله آلومینیومی چیست و چه کاربردی دارد؟

پایپ و لوله آلومینیومی محصولاتی هستند که معمولاً برای قاب ها، قایق سازی، محصولات باغبانی، تولیدات عمومی و اتصالات مغازه استفاده می شوند.

ما طیف گسترده‌ای از ابعاد را ارائه می‌دهیم و بسته به اندازه، این ابعاد در 6063 یا 6082 عرضه می‌شوند. ابعاد انتخابی شما که در کدام درجه عرضه شده، به وضوح در صفحه محصول مشخص می‌شود.

این لوله اغلب به طور غیر رسمی به عنوان پایپ، لوله یا قطب نامیده می شود، که هر سه یکسان است. و خواص مکانیکی آن باعث می شود که در این پروفیل برش و سوراخ کاری آسان باشد. – همچنین می توان آن را به خوبی جوش داد. اما جوش دادن آن به آسانی لوله فولادی نیست. اغلب لوله آلومینیوم با صیقلی روشن و برس خورده موجود است.

اگر نمی توانید دقیقاً آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید، به سادگی با مشاوران خدمات مشتری ما تماس بگیرید و آنها می توانند یک سفارش پولیش یا برش سفارشی برای شما ایجاد کنند تا اطمینان حاصل شود که فقط آنچه را که می خواهید خریداری می کنید.

ما همچنین طیف وسیعی از لوله‌های تلسکوپی را با اندازه‌هایی که به‌طور ویژه تولید شده‌اند، عرضه می‌کنیم.و این لوله تلسکوپ در اندازه های مختلف بنابر نیاز مشتری تولید میشود. به یاد داشته باشید که این محصولات به صورت تکی و عمده فروخته می شوند. بنابراین اطمینان داشته باشید و هر اندازه ای را که مورد نیاز شما اس، سفارش دهید!(منبع)

چرا آلومینیوم؟

آلومینیوم به دلیل چگالی کم و خاصیت آن برای مقاومت در برابر خوردگی از طریق فرآیند غیرفعال سازی قابل توجه است. آلومینیوم و آلیاژهای آن برای صنعت هوافضا ضروری هستند و در بخش‌های خودرو و ساختمان، مانند طراحی نمای بیرونی و قاب‌های پنجره، بسیار مهم هستند. مهمترین اجزای آلومینیوم اکسیدها و سولفاتها هستند.

گسترش در انواع صنایع

لوله های آلومینیومی از اقلام مصرفی، کالاهای تفریحی و قطعات ماشین آلات و خودرو و تولید در طیف گسترده ای از کاربردهای صنعتی گسترش می یابد. تامین کنندگان به آلومینیوم به دلیل استحکام آن احترام می گذارند، زیرا تنها یک درصد وزن فولاد است. به دلیل این ترکیب همه کاره از استحکام و انعطاف پذیری، چندین سازه از استفاده موثر از لوله های آلومینیومی سود می برند.

لوله های آلومینیومی با توجه به وزن سبک آن، حجم بیشتری از لوله را در هر وزن نسبت به فولاد فراهم می کند. بسیاری از محصولات در استفاده از مواد (لوله) سبک تر سود می برند، به ویژه آنهایی که به درجه تحرک نیاز دارند مانند صندلی چرخدار و اثاثیه فضای باز.

برای لوله رایج ترین آلیاژهای آلومینیوم 2024، 3003، 5052، 6061، 7075 هستند. آلومینیوم در تولید لوله های حرارت آلومینیوم بیشترین مشتری را جذب می کند. که نامزد عالی برای کاربردهای کنترل دما مانند یخچال، برق خورشیدی و سیستم های تهویه مطبوع است. سبک وزن و استحکام لوله های آلومینیومی اغلب از مواردی مانند سیستم های هیدرولیک، خطوط سوخت، مهاربندها و قاب ها ناشی می شود. آلومینیوم دارای بسیاری از آلیاژهای مختلف است.

آلومینیوم آلیاژهای جامد را با چندین تفاوت منیزیم و سیلیکون تشکیل می دهد. به دلیل افزایش جوش پذیری و تحمل فوق العاده آن در برابر خوردگی، سازندگان از آلیاژ لوله مربعی آلومینیومی 6061 برای بسیاری از کاربردهای با مقاومت متوسط ​​تا بالا استفاده می کنند. همچنین از نوع لوله آلومینیومی است که کمترین هزینه را برای استفاده دارد.

برای مطالعه بیشتر درباره کرکره آلومینیوم به مطالب زیر مراجعه کنید:

در همین رابطه ببینید: