آموزش رفع صدای کرکره آلومینیوم

آموزش رفع صدای کرکره آلومینیوم

آموزش رفع صدای کرکره آلومینیوم

صدای بیش از اندازه کرکره های آلومینیومی بسیاری از افراد را آزار میدهد. پس بیایید یا یکدیگر به آموزش رفع صدای کرکره آلومینیوم نگاهی بیندازیم.

آیا سر و صدای کرکره های آلومینیومی شما را آزار میدهد؟

اغلب مشتریانی که به سراغ ما می آیند، به دنبال کرکره ای آرام برای خانه، کسب و کار یا سازمان خود هستند. به خصوص زمانی که صداهای بلند بر فعالیت در محل تأثیر می گذارد. (مثلاً یک دفتر شلوغ یا بیمارستان)

کرکره شما در مقایسه با سایرین در بازار چقدر پر سر و صدا است و چقدر صدای خیلی بلندی دارد؟

چرا کرکره ها پر سر و صدا می شوند؟

دلایل زیادی وجود دارد که کرکره ها هنگام کار می توانند نویز داشته باشند. اغلب صدای کرکره ها تنها با بزرگ‌تر شدن درب شدیدتر می‌شود. زیرا کرکره ها به نگهداری نیاز دارند – که اغلب نادیده گرفته می‌شود.

قطعات روغن کاری نشده

قطعات موتور برای کارکرد صحیح نیاز به روغن کاری دارند (در کرکره های برقی). هنگامی که چرخ دنده ها، چرخ ها و سایر قطعات متحرک فلزی به خوبی روغن کاری نشده باشند، تمایل به ایجاد نویز دارند. روغن کاری نه تنها بر این صدا غلبه می کند، بلکه باعث می شود موتور کارآمدتر کار کند. کرکره های موتوری نیز زمانی که قطعات شل هستند، در محل مناسب خود قرار نمی گیرند یا خورده می شوند، که پر سر و صدا می شوند.

امکان شل بودن قطعات

به خاطر داشته باشید که کرکره‌ها معمولاً از “اسلتهای فولادی” ساخته می‌شوند. که با باز شدن درب روی یکدیگر غلت می‌خورند. این عمل صدای زیادی از “فلز روی فلز” تولید می کند. حتی گایدها معمولاً فلزی خالی هستند. و پرده ای که در آنها می لغزد، صدای جیغ بلندی تولید می کند. این صدا همچنین می تواند ناشی از لرزش فلز در برابر فلز قطعات کرکره ای یا ریل های شل باشد.

دارنده های کرکره‌های قدیمی‌تر ممکن است از مشکلات بیشتری رنج ببرند، زیرا با گذشت زمان، اسلت‌ها کشیده می‌شوند و باعث می‌شوند که در هنگام بالا آمدن، درب آویزان شود. این به نوبه خود بار اضافی را روی موتور و گایدها وارد می کند و صدا را تشدید می کند.

electric-roller-shutters

گرمای ناشی از اصطکاک

درهای بزرگتر با گرمای مستقیم منبسط می شوند و باعث اتصال و اصطکاک اضافی در هنگام کار درب می شوند و این اغلب به صدای جیغ بلند هنگام باز شدن درب تبدیل می شود.

چقدر بلندی صدا برای کرکره غلتکی بیش از اندازه است؟

برخی از درهای کرکره ای به طرز شگفت انگیزی صدای بلندی دارند. برای مقایسه:

  • تنفس در 10 دسی بل ثبت می شود.
  • دفن زباله، مخلوط‌کن مواد غذایی یا دستگاه حفاری بین 80 تا 85 دسی‌بل (دوبرابر (70 دسی‌بل) صدایی است که باعث آسیب احتمالی شنوایی با قرار گرفتن در معرض آن در 8 ساعت است).
  • یک بوئینگ 737 در ارتفاع 6080 فوتی قبل از فرود، نویز 97 دسی بل را تولید می کند.
  • صدای موتورسیکلت 25 فوتی که با 90 دسی بل ثبت شده، چهار برابر (70 دسی بل) است.
  • یک ماشین پرچ در 110 دسی بل ثبت شده است (میانگین آستانه درد انسان. 16 برابر بلندتر از 70 دسی بل)
  • رعد و برق / اره زنجیری / مشعل اکسیژن در 120 دسی بل ثبت شده است. 32 برابر بلندتر از 70 دسی بل.
  • تیک آف جت در 25 متر با 150 دسی بل با اثر پارگی پرده گوش ثبت شده است!
چگونه می توان صدای کرکره غلتکی را بهبود بخشید؟

به طور معمول، اسلت های میانی با گیره های نوار نایلونی نصب می شوند. اینها به دور نگه داشتن اسلت فلزی از گاید کمک می کنند و نویز را کاهش می دهند. گیره‌های شکسته را بررسی کنید. و آن‌ها را تعویض کنید تا صدا کاهش یابد و کار درب شما آزاد شود

گایدهای خود را برای آسیب دیدگی بررسی کنید. حتی یک فرورفتگی کوچک در گایدها می‌تواند نقطه‌ای برای حرکت درب ایجاد کند و بار و صدا را افزایش دهد.

برخی (نه همه) کرکره ها به روغن کاری گایدها پاسخ می دهند. تا ساییدگی و پارگی فلز به فلز و صدا را کاهش دهند. توصیه می کنیم قبل از درخواست با تکنسین سرویس کرکره در این مورد مشورت کنید.

کشش فنر درب را بررسی کنید. یک درب کم کشش یا خارج از تعادل تحت بار قابل توجهی کار می کند و از گاید و موتور نویز ایجاد می کند. ناگفته نماند، عملیات خطرناک خواهد بود!

اسلت های خراب ممکن است صدا ایجاد کنند. گاهی اوقات ممکن است در گذشته ضربه خورده و خم شده باشد و به درستی صاف نشده باشد و باعث ایجاد اصطکاک و صدای اضافی شود. اسلت های آسیب دیده را می توان به راحتی تعویض کرد و به درب قدیمی جان تازه ای بخشید. (منبع)

برای ادامه خواندن دربازه کرکره آلومینیوم به مطالب زیر مراجعه کنید:

 

در همین رابطه ببینید:
تیغه کرکره آلومینیوم
تیغه کرکره آلومینیوم