لوله آلومینیوم در صنایع مختلف

لوله آلومینیوم در صنایع مختلف

لوله آلومینیوم در صنایع مختلف

از لوله آلومینیوم در صنایع مختلف استفاده میشود. از هوافضا گرفته تا لوله های سرد کننده یخچال و ماشین سازی. لوله آلومینیوم از مقاومت بالایی برخوردار است و خوردگی آن بسیار سخت و به ندرت انفاق می افتد.

ساخت لوله های آلومینیوم

شرکت هالکو به عنوان یک شرکت ثبت شده در ISO 9001:2015 و تامین کننده پیشرو در صنعت فلزات با کیفیت، اهمیت آلومینیوم یعنی مزایا و کاربرد آن – را برای بخش صنعتی درک می کند. آلومینیوم به دلیل تطبیق پذیری و خواص مطلوب، در طیف وسیعی از صنایع از جمله هوافضا، ساخت و ساز، تولید عمومی، پزشکی و حمل و نقل کاربرد دارد.

ما آلومینیوم را در انواع، اشکال و اندازه‌های مختلف عرضه می‌کنیم. تا تقریباً برای هر کاربرد مناسب باشد. صرف نظر از نیازهای پروژه شما، به احتمال زیاد فرم آلومینیومی مورد نیاز خود را در خدمات ما پیدا خواهید کرد.

نحوه تولید آلومینیوم

فرآیند تولید آلومینیوم دو عملیات را اجرا می کند:

فرآیند بایر: اکسید آلومینیوم را از بوکسیت، سنگ معدنی حاوی اکسید آلومینیوم و سایر ترکیبات فلزی استخراج می کند. پس از استخراج، اکسید آلومینیوم به حالت کریستالی در آمده و سپس حرارت داده می شود تا اکسید آلومینیوم خالص تشکیل شود.

فرآیند Hall-Héroult با حل کردن ترکیب در محلول الکترولیت و استفاده از جریان مستقیم برای شروع یک واکنش شیمیایی که اتم‌های آلومینیوم را از اتم‌های اکسیژن جدا می‌کند انجام میشود.در این فرآیند اکسید آلومینیوم متبلور بیشتر تصفیه می‌شود. آلومینیوم مذاب حاصل از خلوص 99.8 درصد برخوردار است و می توان آن را به شکل نهایی برای پردازش بیشتر به کار برد.

اگرچه آلومینیوم به خودی خود استحکام مواد استثنایی را نشان می دهد، در طول فرآیند تولید، اغلب آلیاژهایی برای افزایش استحکام آن اضافه می شود. آلومینیوم علاوه بر استحکام، به دلیل دوام و خاصیت جذب انرژی در هنگام ضربه نیز شناخته شده است. علاوه بر این، در مقایسه با فولاد، نسبت مقاومت به وزن بهتری را نشان می دهد که امکان ساخت قطعات قوی و سبک وزن را فراهم می کند.

در شرکت هالکو، ما لوله های آلومینیومی را در 5083، 5086، 2024 و بسیاری از گریدهای اضافی ارائه می دهیم. حتی اگر درخواست شما به لوله کشی، مستطیلی، گرد یا مربعی نیاز داشته باشد، موجودی ما دارای آنچه شما برای انجام کار نیاز دارید هست.

زمان استفاده از لوله آلومینیومی

آلومینیوم در تعدادی از صنایع قابل توجه برای کاربردهای معمول و تخصصی استفاده می شود، مانند:

  • هوافضا و خودرو. سازندگان هوافضا و خودرو از لوله های آلومینیومی به عنوان بدنه، سیستم هیدرولیک و اجزای خط سوخت استفاده می کنند.
    ساخت و ساز. مواد آلومینیوم در طیف وسیعی از کاربردهای ساختمانی، مانند سقف، دیوارپوش، چارچوب در و پنجره، و دیوارهای پرده ساختمان ها کاربرد دارد.
  • تهویه و تبرید. لوله های آلومینیومی در بسیاری از سیستم های تهویه مطبوع و تبرید به دلیل خواص رسانایی حرارتی عالی، نقش اصلی را ایفا می کنند.
  • دریایی. از لوله های آلومینیومی برای ساخت تجهیزات دریایی مانند قفس کوسه استفاده می شود، زیرا این فلز در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی، شناوری و مقاومت بیشتری را در برابر خوردگی آب شور نشان می دهد.
  • پزشکی. سازندگان ابزار و تجهیزات پزشکی به طور مرتب از لوله های آلومینیومی برای ساخت محصولاتی مانند چارچوب تخت، برانکاردهای تاشو و چارچوب ویلچر استفاده می کنند.
  • تفریح. تولید کنندگان تجهیزات تفریحی از لوله های آلومینیومی برای ایجاد تجهیزاتی مانند صندلی کمپ، میز و چادر استفاده می کنند.
مزایای لوله های آلومینیومی

آلومینیوم مزایای متعددی را نسبت به سایر مواد از جمله به تولیدکنندگان و کاربران نهایی ارائه می دهد.

ساختار قوی، اما سبک وزن. آلومینیوم نسبت مقاومت به وزن بسیار خوبی را نشان می دهد. آلومینیوم و آلیاژهای آلومینیوم می توانند استحکامی برابر با فولاد با یک سوم وزن از خود نشان دهند.دوام. آلومینیوم در برابر عوامل محیطی مختلف از جمله مواد خورنده و اشعه ماوراء بنفش مقاومت نشان می دهد. این کیفیت عمر طولانی تر محصولات آلومینیومی را تضمین می کند.

انعطاف پذیری و سهولت ساخت. از آنجایی که آلومینیوم در انواع آلیاژها با خواص متفاوت موجود است، می‌توان آن را با چندین فرآیند تولیدی مختلف – از جمله نورد، اکستروژن، آهنگری، ریخته‌گری و غیره – برای تقریباً هر کاربرد به کار برد.

غیر قابل احتراق. در حالی که آلومینیوم در دمای حدود 600 درجه فارنهایت ذوب می شود، گازهای بالقوه مضر را نمی سوزاند یا آزاد نمی کند.

رسانای حرارتی و الکتریکی. آلومینیوم خواص رسانایی الکتریکی و حرارتی بالایی دارد و امکان استفاده از آن را در کاربردهای انتقال الکتریکی و حرارتی فراهم می کند. قابلیت بازیافت آلومینیوم بسیار بالا است و به تولیدکنندگان این امکان را می دهد که از مواد برای کاربردهای ساختمانی مجدداً استفاده کنند.

چند مزیت ویژه

لوله های آلومینیومی، به ویژه، چندین مزیت مانند نسبت مقاومت به وزن عالی و ویژگی های فشرده سازی و پشتیبانی عالی را برای تولید کنندگان و کاربران نهایی فراهم می کند. علاوه بر این، شکل مربع به یکنواختی در سراسر لوله و محصول نهایی قابل اطمینان تر کمک می کند. به طور کلی، لوله های آلومینیومی مربع به عنوان یک جایگزین مقرون به صرفه برای فولاد عمل می کند. از آنجایی که در طیف وسیعی از اندازه ها و ابعاد موجود است، برای انواع کاربردهای ساخت مناسب است.(منبع)

آلومینیوم یک ماده همه کاره است که استحکام، دوام و سایر موارد را ارائه می دهد.

برای مطالعه بیشتر درباره کرکره آلومینیوم به مطالب زیر مراجعه کنید:

در همین رابطه ببینید: