تفاوت کرکره های آلومینیوم و چوب

تفاوت کرکره های آلومینیوم و چوب

تفاوت کرکره های آلومینیوم و چوب

در این مقاله به تفاوت کرکره های آلومینیوم و چوب میپردازیم. با ما همراه باشید.

تابش زیاد آفتاب می تواند گاهی اوقات خانه را بسیار گرم کند. به همین دلیل، کرکره ها به یکی از ویژگی های اصلی خانه های استرالیایی تبدیل شده اند. همه خانه‌ها کرکره ندارند، اما راه خوبی برای جلوگیری از آفتاب داغ در طول روز است و در عین حال اجازه جریان هوای تازه را می‌دهد. البته این تنها دلیل نصب کرکره توسط مردم نیست.

تاریخچه مختصری از کرکره ها

قدمت کرکره ها به روزهایی برمی گردد که شیشه در استرالیا یک کالای لوکس بود. کرکره‌ها برای جلوگیری از هوا استفاده می‌شد، اما می‌توان آن را باز کرد تا نور و هوا وارد شود. ساکنان اولیه از کرکره‌ها به جای پنجره‌ها در کلبه‌های بوته‌ای خود استفاده می‌کردند.

آنها همچنین در خانه های بزرگتر رایج بودند، جایی که دریچه هایی به سبک مزرعه برای جلوگیری از آفتاب داغ استفاده می شد. با گذشت زمان، کرکره ها به طور فزاینده ای تزئینی شدند. از نظر سبک، آنها بر اساس کرکره های خانه های استعماری با تیغه های چوبی قابل تنظیم و مسطح بودند.

تغییر سبک و مواد اولیه

سبک ها و مواد در طول سال ها تغییر کرده اند و تأثیر طرح های کرکره آسیایی بر بازار استرالیا تأثیر گذاشته است. در حالی که کرکره های چوبی هنوز یک نوع کرکره مقرون به صرفه هستند، صاحبان خانه های استرالیایی اکنون می توانند کرکره های ساخته شده از آلومینیوم سبک وزن را خریداری کنند. مشتریان می توانند کرکره های DIY را انتخاب کنند یا در کرکره های ساخته شده سرمایه گذاری کنند. بازار بزرگی برای کرکره وجود دارد، بنابراین برای کمک به انتخاب محصول مناسب برای خانه خود، دو ماده محبوب در بازار وجود دارد: الوار و آلومینیوم

چرا از کرکره آلومینیوم (شاتر) استفاده کنیم؟

کرکره آلومینیوم اجباری نیست، اما هدف مفیدی دارد. کرکره ها علاوه بر جلوگیری از گرمای خورشید، خانه شما را ایمن تر می کنند. می توانید کرکره ها را قفل کنید در حالی که اجازه تهویه را می دهید. سارق به احتمال کمتری خانه‌ای را هدف قرار می‌دهد که کرکره‌های ایمن در آن قفل شده است، زیرا ورود اجباری به آن خیلی طول می‌کشد.

کرکره ها نیز دارای ویژگی های زیبایی هستند. بسیاری از صاحبان خانه ها کرکره ها را برای بهبود طراحی کلی خانه خود انتخاب می کنند. کرکره‌های چوبی در خانه‌های استعماری عالی به نظر می‌رسند، در حالی که کرکره‌های آلومینیومی می‌توانند راه‌حل ایده‌آلی برای خانه‌های امروزی‌تر باشند. در نهایت، انتخاب با شماست، اما اگر شایستگی کرکره های چوبی و آلومینیومی را در نظر می گیرید، برای مشاوره بیشتر ادامه مطلب را بخوانید. تفاوت کرکره های آلومینیوم و چوب

کرکره آلومینیومی

کرکره آلومینیوم همان مزایای کرکره های چوبی را ارائه می دهند، اما بدون مشکلات مربوط به چوب. این کرکره ها معمولا گرانتر از کرکره های چوبی هستند، اما اگر به دنبال یک پنجره شیک، مدرن و ماندگار هستید، ارزش دیدن طرح های آلومینیومی را دارد.

دوام

کرکره های چوبی در صورت مراقبت مناسب بسیار بادوام هستند، اما باید کمی تلاش کنید تا کرکره های چوبی خود را در شرایط خوبی نگه دارید. الوار عادت دارند در طول زمان پوسیده شوند، به خصوص زمانی که در معرض آب قرار می گیرند.

الوار پوسیده نرم و انعطاف پذیر می شوند، که اگر به کرکره های خود برای محافظت از خانه خود در برابر عوامل و مزاحمان متکی باشید، چندان مفید نیست. حتی اگر هر سال کرکره های چوبی خود را به روش سنتی لاک بزنید، روغن بزنید یا رنگ کنید، زمانی فرا می رسد که آسیب های زیست محیطی را متحمل می شوند. رنگ در نور UV محو و پوسته می شود. باران وارد قطعات ثابت می شود و باد شدید باعث آسیب می شود.

کرکره های آلومینیومی با روکش پودری قوی و بادوام هستند. اگر در یک منطقه بادخیز زندگی می کنید، بسیار معمول است که آوارها با سرعت زیاد به خانه ها برخورد کنند. صاحبان خانه ها باید به طور منظم با طوفان های شدید دست و پنجه نرم کنند، بنابراین به کرکره هایی نیاز دارند که بتوانند در برابر برخورد با آوار مقاومت کنند. کرکره های آلومینیومی ممکن است گاهی اوقات در برخورد با آوار با ضربه زیاد خم شوند، اما همچنان از پنجره های شما محافظت می کنند، در حالی که بعید است کرکره چوبی از همان ضربه جان سالم به در ببرد.

وزن

اکثر صاحبان خانه ها زیاد به وزن کرکره خود فکر نمی کنند، اما این نکته مهمی است. کرکره های سنگین فشار زیادی بر روی اتصالات وارد می کند که به مرور زمان می تواند امنیت و یکپارچگی کرکره را به خطر بیندازد. کرکره های چوبی معمولاً بسیار سنگین هستند، به خصوص زمانی که روی پنجره های بلند نصب می شوند. توجه داشته باشید که اگر کرکره های چوبی شما سبک هستند، به این معنی است که کیفیت پایینی دارند و بنابراین بعید است که دوام زیادی داشته باشند. تفاوت کرکره های آلومینیوم و چوب

با گذشت زمان، تحمل وزن کرکره های چوبی بر روی یراق آلات تاثیر می گذارد. ممکن است متوجه شوید که کرکره های شما شل شده و بعد از چند سال شروع به افتادگی می کنند. آنها حتی ممکن است در طوفان از دیوار جدا شوند.

کرکره های آلومینیومی سبک وزن و در عین حال قوی هستند. آلومینیوم استحکام خود را به طور نامحدود حفظ می کند، بنابراین نیازی نیست که پس از قرار گرفتن کرکره ها در مورد یکپارچگی اتصالات نگران باشید. از آنجایی که آلومینیوم بسیار سبک وزن است، می‌توانید از کرکره‌های با مشخصات کم استفاده کنید که هیچ آسیب خارجی به خانه شما وارد نمی‌کند.

کرکره های چوبی بسیار جذاب هستند، اما دوام یا امنیت مشابه کرکره های آلومینیومی را ارائه نمی دهند. برای صاحبان خانه هایی که بودجه کمی دارند، کرکره های چوبی از نظر زیبایی شناختی دلپذیر هستند و با دقت چند سال دوام خواهند آورد، اما اگر به دنبال راه حلی طولانی مدت هستید، کرکره های آلومینیوم با روکش پودری بهترین انتخاب هستند.(منبع)

 

برای مطالعه بیشتر درباره کرکره آلومینیوم به مطالب زیر مراجعه کنید:

در همین رابطه ببینید:
تیغه کرکره آلومینیوم
تیغه کرکره آلومینیوم