انواع تسمه آلومینیومی و کاربرد آنها

انواع تسمه آلومینیومی و کاربرد آنها

انواع تسمه آلومینیومی و کاربرد آنها

در این مقاله به توضیح انواع تسمه آلومینیومی و کاربرد آنها میپردازیم. با ما همراه باشید تا تفاوت تسمه آلومینیومی با سایر تسمه ها را متوجه شوید.

موارد استفاده ازتسمه آلومینیوم

تسمه آلومینیوم به دلیل خواص و ویژگی هایی که دارد، در بسیاری از امور و کار ها مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه از مهم ترین آن ها نام برده ایم:

  • تولید سقف های کاذب
  • طراحی و تولید قطعات خودرو
  • استفاده به عنوان قرنیز
  • ساخت مخازن ضد زنگ
  • پوشاندن سقف ها
ویژگی های تسمه آلومینیومی

تسمه های آلومینیومی آلیاژی زیر مجموعه ای از تسمه های فلزی می باشند. این تسمه ها از آلیاژ هایی ساخته شده اند که در حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد از آن ها را عناصر آلومینیوم و باقی آن ها را بسته به خواص مکانیکی و الکتریکی مورد نیاز، هم چنین بهبود ویژگی ها و خواص آن ها همانند استحکام، مقاومت به خوردگی، رسانایی جریان الکتریکی و رسانایی جریان گرمایی، عناصر آلیاژی دیگری تشکیل می دهند.

تسمه آلومینیوم آلیاژی به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند. آلیاژ های کار پذیر، آلیاژ های ریختگی.

آلیاژ کار پذیر

دسته بندی این نوع آلیاژ ها با در نظر گرفتن نوع عنصر و نحوه استفاده آن ها به گروه های سری های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تقسیم بندی می شوند. لازم است بدانید که آلیاژ های سری ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ دارای مقاومت و استحکام بسیار زیادی می باشند.

سری ۵۰۰۰ این نوع از آلیاژ ها در برابر خوردگی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهند. همین طور خواص جوش پذیری این نوع از عناصر بسیار بالا و چشم گیر می باشد. در رابطه با آلیاژ های سری ۶۰۰۰ باید گفت که قابلیت شکل پذیری و مقاومت آن بسیار بالا می باشد.

آلیاژ ریختگی

بهتر است آلیاژ ریختگی را هم در دسته آلیاژ های کار پذیر قرار دهید. چرا که حجم آلیاژ های کار پذیر بیش تر از آلیاژ های ریختگی می باشد. کاربرد این نوع از محصولات بیش تر در زمینه محصولات قابل شکل دهی مانند ورق، لوله، فویل و … می باشد.

انواع تسمه آلومینیومی و کاربرد آنها برای شما توضیح داده شد. اکنون برای سفارش تسمه آلومینیومی میتوانید با کارشناسان ما در هالکو تماس بگیرید. هالکو انواع محصولات آلومینیومی را علاوه بر تسمه آلومینیومی به بازار عرضه میکند.

برای مطالعه بیشتر درباره آلومینیوم به مطالب زیر مراجعه کنید:

در همین رابطه ببینید:
تسمه آلومینیومی