تسمه آلومینیومی چیست؟

تسمه آلومینیومی چیست؟

تسمه آلومینیومی چیست؟

تسمه آلومینیومی چیست؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از مشتریان آلومینیوم به خود مشغول میکند و ما به همین سبب مقاله ای در این رابطه تولید کرده تا شما را با تسمه آلومینیومی آشنا کنیم.

تسمه وسیله ای برای محکم کردن دسته های اقلام است. این بسته ها می توانند موادی باشند که در حال حمل و نقل هستند یا موادی که برای ذخیره سازی در نظر گرفته میشوند. محموله های فردی را در کنار هم نگه می دارد و بار را برای حمل و نقل ایمن نگه می دارد. اقلام بسته بندی شده باعث صرفه جویی در فضا در کامیون یا انبار می شود. بسته‌بندی تعدادی جعبه که به مقصد نهایی یکسانی می‌روند، از وقوع اشتباهات جلوگیری می‌کند. برای مثال یک جعبه به‌طور تصادفی از بین نمی‌رود.

بسته به اندازه عملیات خود، می توانید از تسمه به عنوان راهی برای جمع آوری مواد بسته بندی شده توسط ماشین استفاده کنید.

قبل از انتخاب نوع تسمه برای عملیات خود، باید چند سوال بپرسید. این سؤالات انتخاب تسمه شما را راهنمایی می کند تا مطمئن شوید که نوع مناسب تسمه را برای مواد همراه خود انتخاب کرده اید.

  • چه نوع محصولی نیاز به تسمه دارد؟
  • وزن محصول چقدر است؟
  • آیا محصول در حالی که بند است جابه جا می شود؟
  • بسته نرم افزاری تا چه مدت به بند نیاز دارد؟
  • آیا مواد بسته بندی شده حمل و نقل یا ذخیره می شود؟

اما تسمه آلومینیومی چیست؟ چه انواعی دارد و به کدام یک از ویژگی های آن میتوان اشاره کرد؟ آیا تسمه آلومینیوم همان تسمه هایی است که ما میشناسیم و در روزمره آنها را میبینیم؟ اینها سوال هایی است که در این مقاله به پاسخ دادن به آنها میپردازیم.

تسمه آلومینیومی چیست؟

یک شمش توپر آلومینیومی است که در ساخت دستگیره و یراق مختلف استفاده میشود. این تسمه آلومینیوم تحت پرس فرم میگیرد و در دوحالت ساده و سه خط در بازار عرضه میگردد.

مواد آلومینیومی در آلیاژهای مختلفی برای مصارف مختلف به عرصه تولید میرسند. پر کاربرد ترین آلیاژ آلومینیوم در صنعت سری 7000 و 6000 و 5000 می باشند که در مقاطع گرد و چهار گوش و ورق تولید میشوند. اندازه استاندارد مقاطع گرد و چهار گوش به صورت طول 3 متر میباشد. آلومینیوم می تواند بارها تحت فشارهای زیاد ایستادگی کند. هنگامی که آلیاژی تولید می شود استحکامی را معادل فولاد داراست. در دمای بالا (200-250 درجه سانتی گراد) آلیاژ های آلومینیوم تمایل به از دست دادن استحکام دارند. اما در دما های زیر صفر، تا زمانی که شکل پذیری آنها حفظ شود، استحکامشان افزایش می یابد. این موضوع آلومینیوم را بعنوان آلیاژ های دما پایین مناسب می ­سازد. در کاربردهایی که علاوه بر استحکام نیاز به انعطاف پذیری می باشد نیز می توان از آلومینیوم استفاده کرد.

کاربرد تسمه آلومینیوم

برای زمینه های کاربرد تسمه آلومینیوم، در واقع باید از صنعت های پتروشیمی، صنعت خودرو سازی نام ببریم. زیرا تسمه آلومینیوم جوش پذیری ساده و بالایی از خود داشته و می توان به راحتی شکل و فرم دلخواه را به آن داد.

تسمه آلومینیوم به مقدار ۹۰ تا ۹۵ درصد از فلز آلومینیوم ساخته می شود، هم چنین از عناصر دیگر آلیاژی در ساخت آن ها به کار گرفته می شود. این تسمه ها با داشتن آلیاژ، خاصیت های الکتریکی و مکانیکی بهبود یافته ای را دارا می شوند و از پایداری، استحکام و همین طور مقاومت بیش تر در برابر خوردگی برخوردار می باشند.

در واقع یکی دیگر از فرآورده های آلومینیوم تسمه آلومینیومی می باشد. این نوع فرآورده های آلومینیومی، ورقی مسطح شکل هستند که از جنس آلومینیوم می باشند.

لازم است بدانید که این نوع از تسمه ها در دو حالت فابریک و با برش خورده از ورق آلومینیوم تولید می شوند. اما اگر بخواهیم یک تعریف کلی از این نوع تسمه ها برای شما ارائه دهیم،  همان طور که گفته شد، این نوع فرآورده ها یک شمش تو پر آلومینیومی می باشند که در ساخت دستگیره و یراق مورد استفاده قرار می گیرند.

برای سفارش تسمه آلومینیومی میتوانید با کارشناسان ما در هالکو تماس بگیرید. هالکو انواع محصولات آلومینیومی را علاوه بر تسمه آلومینیومی به بازار عرضه میکند.

برای مطالعه بیشتر درباره کرکره آلومینیوم به مطالب زیر مراجعه کنید:

 

در همین رابطه ببینید: