چهار پهلو آلومینیوم چیست؟

چهار پهلو آلومینیوم چیست؟

چهار پهلو آلومینیوم چیست؟

چهار پهلو آلومینیوم چیست؟ چهار پهلوهای آلومینیومی و تسمه های آلومینیومی کاربردهای متفاوتی در موارد صنعتی و قالب سازی دارد. عمدتا تولید داخل کشور با آلیاژ گروه ۷۰۰۰ و ۶۰۰۰ می باشند. باید ذکر کرد در صورت نیاز میتوان این مقاطع را در آلیاژی مشخص مانند ۷۰۷۵،۲۰۲۴ و یا دیگر آلیاژها تولید و یا به کشور وارد کرد. (قالبهای سفارشی در هالکو پذیرفته میشود)

چهار پهلو در طول‌ و ضخامت‌های متفاوت در بازار عرضه می‌شود. چهار پهلو نوردی در طول و عرض از تلورانس بالایی برخوردار است. اما معمولا در طول‌های ۵.۵ تا ۶.۵ متری و ضخامت ۱۰ الی ۱۵۰ میلی‌متر تولید می‌شود. نوع ترانس این محصول نیز از نظر ضخامت در ۲ دسته زیر ۱۰ میلی‌متر و بالای ۱۰ میلی‌متر قابل تهیه است.

چهار پهلو آلومینیوم چیست؟

یکی از انواع پروفیل که توپر بوده و ایمنی و استحکام بالای آن در صنعت موردتوجه قرار گرفته، چهار پهلو است. مقطعی که با استفاده از مواد اولیه‌ گوناگون و حتی آهن قراضه قابل ساخت بوده و به همین دلیل با قیمت نسبتا مناسبی، همیشه در دسترس خریداران است. مقاطع چهارپهلو به صورت شاخه‌ای به فروش می‌رسند و ابعاد و وزن آن‌ها قابل سفارش است.

چهار پهلو پروفیلی باز و بسیار مقاوم است که سطح مقطع آن به شکل مربع یا مستطیل بوده و به آن چهارگوش نیز گفته می‌شود. چهارپهلو شباهت زیادی به تسمه دارد و شکل ساده‌ سطح مقطع آن باعث شده تا از ویژگی‌های مطلوبی مانند شکل‌پذیری بالا و قابلیت جوشکاری و تراشکاری برخوردار باشد.

قیمت چهارپهلو

قیمت روز چهارپهلو علاوه بر نرخ ارز و فولاد، به کیفیت، نوع، جنس مواد اولیه، ضخامت و اندازه‌های آن بستگی دارد. اما به‌طور کلی، مقاطع چهارپهلو از قیمت مناسبی برخوردار هستند. چهارپهلوها در بازار به شکل‌های متنوعی یافت شده و در ساخت‌و‌سازهای تجاری و مسکونی کاربرد فراوان دارند. همچنین استفاده از آن‌ها در صنایع مختلف مانند حمل و نقل، راه‌آهن، ساخت نگهدارنده تیغه‌های برش، جرثقیل‌ها، فرفوژه‌ تالار و رستوران‌ها، وسایل تزئینی و… رو به افزایش است. انواعی از مقاطع چهارپهلو که دارای مقاومت بیشتری هستند، محبوبیت بالایی در بین خریداران دارند و قیمت آن‌ها معمولا بیشتر است.

البته با توجه به طول عمر و کارایی بهتر، صرف هزینه بالا برای خرید این محصولات، کاملا منطقی به نظر می‌رسد. ضخامت انواع مختلف چهارپهلو، معمولا بین ۸ تا ۲۰۰ میلی‌متر و طول آن‌ها از ۴ تا ۶/۵ متر، متغیر است. البته این مقادیر بنا به درخواست مشتریان قابل تغییر است و مقاطع چهارپهلو می‌توانند در ابعاد مختلفی برش داده شوند.
تولید چهارپهلو از آلیاژها و فلزات مختلفی مانند فولاد، آلومینیوم، آلیاژ فولاد_کربن، آلیاژ فسفر_برنج، آلیاژ مس_بریلیوم و… مورد استفاده قرار می‌گیرند که هر یک از آن‌ها، ویژگی خاصی به این پروفیل می‌بخشند.

برای سفارش تسمه و چهارپهلو آلومینیومی میتوانید با کارشناسان ما در هالکو تماس بگیرید. هالکو انواع محصولات آلومینیومی را علاوه بر تسمه آلومینیومی به بازار عرضه میکند.

برای مطالعه بیشتر درباره  آلومینیوم به مطالب زیر مراجعه کنید:

در همین رابطه ببینید: