کاربرد صفحات و ورق های آلومینیوم

کاربرد صفحات و ورق های آلومینیوم

کاربرد صفحات و ورق های آلومینیوم

کاربرد صفحات و ورق های آلومینیوم در صنایع مختلف امروزی بسیار است. یکی از بیشترین مصارف آلومینیوم در ساخت ورق های آلومینیوم نازکی است که ما هر از چندگاهی از آنها برای مصارف خانگی خود استفاده میکنیم.

استفاه از آلومینیوم در اشکال مختلف

آلومینیوم فلزی است که فراوان و بسیار متنوع است، از این رو از آن در کاربردهای متعدد استفاده می شود. آلومینیوم همچنین در اشکال مختلفی وجود دارد. از شمش گرفته تا میله، ورق، صفحه و فویل، که آن را به طرق مختلف قابل استفاده می کند. پرکاربردترین اشکال آلومینیوم صفحات و ورق‌ها هستند، با کاربردهای صفحات و ورق‌های آلومینیومی از هوافضا گرفته تا حمل‌ونقل و تزئینی.

با این حال، ورق آلومینیوم جایی است که این فلز خاص بیشترین سودمندی خود را در کانال کشی پیدا می کند. به راحتی می توانید مشاهده کنید که از ورق های آلومینیومی در خودروها برای بدنه و پانل های آن استفاده می شود.

همچنین می‌توانید ورق‌های آلومینیومی را مشاهده کنید که برای بسته‌بندی در صنایع غذایی و آشامیدنی و به‌عنوان بخشی از ظروف و لوازم آشپزی استفاده می‌شوند. ورق های این فلز به صورت سقف، ناودان، سایدینگ و مواردی از این دست مورد استفاده صنعت ساختمان و مسکن نیز می باشد.

پلاک خودرو های شما از آلومینیوم است

ورق های آلومینیومی همچنین برای استفاده در ساخت پلاک های فلزی و سایر موارد مشابه ایده آل هستند. پلاک خودروها اغلب با استفاده از آلومینیوم ساخته می شوند زیرا به دلیل فراوانی آن بسیار مقرون به صرفه هستند. اینها همچنین به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و  بدون نیاز به نگهداری نسبتاً کم مورد استفاده قرار می گیرند.

قابلیت استفاده از ورق های آلومینیومی به ضخامت آن بستگی دارد و از ورق های نازک تر برای موارد کوچکتر مانند شماتیک ها و مقیاس ها استفاده می شود.

همچنین می‌توانید آلومینیوم را در ورق‌های بسیار نازک که قبلاً فویل در نظر گرفته می‌شد، پیدا کنید، که اغلب برای بسیاری از چیزهای دیگر نیز استفاده می‌شود. فویل آلومینیومی را می توان برای بسته بندی، برچسب زدن و بسیاری از کاربردهای دیگر استفاده کرد.

از یک متخصص کمک بخواهید

هنگامی که می خواهید ضخامت ورق های آلومینیومی خود را برای نیازهای خاص خود انتخاب کنید، ممکن است بخواهید از تولید کنندگان پلاک ها راهنمایی بخواهید که چه نوع ورق های آلومینیومی برای کاربرد خاص شما بهترین هستند.

از ورق ها و فویل های نازک تر می توان برای برچسب هایی استفاده کرد که به راحتی می توان روی آنها نوشت یا با دست علامت گذاری کرد. ورق های ضخیم تر برای استفاده هایی که در آن پایداری ساختاری ضروری است، عالی هستند.

صفحات ضخیم و نازک

ورق های ضخیم تر برای صفحات کنترل پنل، صفحات تزئینی و صفحات مخصوص عالی هستند، در حالی که ضخیم ترین ورق ها، آنهایی که حدود یک چهارم اینچ ضخامت دارند، معمولا برای صفحات یادبود و پلاک هایی که معمولاً در فضای باز نمایش داده می شوند، استفاده می شوند.

صفحات و ورق های آلومینیومی در واقع با کاربردهای فراوان بسیار متنوع هستند. برای اطمینان از ماندگاری صفحات و ورق های آلومینیومی خود، باید همیشه انتخابتان را متناسب با استفاده ای که از آن میخواهید، انجام دهید.. (منیع)

برای مطالعه بیشتر درباره کرکره آلومینیوم به مطالب زیر مراجعه کنید:

در همین رابطه ببینید:
تولید مقاطع سفارشی آلومینیوم
تولید مقاطع سفارشی آلومینیوم