چرخه عمر آلومینیوم

چرخه عمر آلومینیوم

چرخه عمر آلومینیوم

از استخراج بوکسیت تا محصولات سفارشی و بازیافت – به عنوان یک شرکت آلومینیومی کاملاً یکپارچه، ما در کل چرخه زندگی ارزش ایجاد می کنیم. چرخه عمر آلومینیوم را در ادامه بخوانید.

آلومینیوم چرخه حیاتی دارد که فلزات کمی با آن مطابقت دارند. مقاوم در برابر خوردگی است. و می توان آن را بارها و بارها بازیافت کرد و تنها به کسری از انرژی مصرف شده برای تولید فلز اولیه نیاز دارد.

این امر آلومینیوم را به یک مصالح ساختمانی عالی تبدیل می‌کند. برای پاسخگویی به نیازها و چالش‌های زمان‌ها و محصولات مختلف، تغییر شکل داده و تغییر کاربری داده شده است.

چگونه ساخته شده است؟
1. استخراج بوکسیت

تولید آلومینیوم با ماده خام بوکسیت شروع می شود که حاوی 15-25 درصد آلومینیوم است. و بیشتر در یک کمربند در اطراف استوا یافت می شود. حدود 29 میلیارد تن ذخایر شناخته شده بوکسیت وجود دارد. و با سرعت استخراج کنونی، این ذخایر بیش از 100 سال برای ما دوام خواهند داشت. با این حال، منابع کشف نشده گسترده ای وجود دارد که ممکن است چشم انداز زمانی را به 250-340 سال افزایش دهد.

2. پالایش آلومینا

با استفاده از فرآیند بایر، آلومینا (اکسید آلومینیوم) از بوکسیت در یک پالایشگاه استخراج می شود. سپس از آلومینا برای تولید فلز اولیه با نسبت 2:1 (2 تن آلومینا = 1 تن آلومینیوم) استفاده می شود.

3. تولید اولیه

اتم آلومینیوم موجود در آلومینا به اکسیژن متصل است و برای تولید فلز آلومینیوم باید توسط الکترولیز شکسته شود. این کار در خطوط تولید بزرگ انجام می شود و یک فرآیند انرژی بر است و نیاز به برق زیادی دارد. استفاده از انرژی تجدیدپذیر و بهبود مستمر روش‌های تولید، ابزار مهمی برای دستیابی به هدف ما برای خنثی بودن کربن در چشم‌انداز چرخه حیات تا سال ۲۰۲۰ است.

4. ساخت

ما سالانه بیش از 3 میلیون تن محصولات ریخته گری را به بازار عرضه می کنیم و ما را به تامین کننده پیشرو شمش اکستروژن، شمش ورق، آلیاژهای ریخته گری و آلومینیوم با خلوص بالا با حضور جهانی تبدیل می کند. رایج ترین کاربردهای آلومینیوم اولیه عبارتند از: اکسترود کردن و ریخته گری:

اکسترود کردن

اکستروژن اجازه می دهد تا آلومینیوم را تقریباً به هر شکلی که با استفاده از پروفیل های آماده یا سفارشی قابل تصور باشد، شکل دهید.

متحرک

فویل آلومینیومی که در آشپزخانه خود استفاده می کنید نمونه خوبی از محصولات آلومینیومی نورد شده است. با توجه به چکش‌خواری فوق‌العاده‌اش، آلومینیوم را می‌توان از 60 سانتی‌متر تا 2 میلی‌متر نورد کرد و سپس در فویل‌هایی به نازکی 0.006 میلی‌متر پردازش کرد و همچنان در برابر نور، عطر و طعم کاملاً غیرقابل نفوذ باشد.

ریخته گری

ایجاد یک آلیاژ با فلز دیگر، خواص آلومینیوم را تغییر می‌دهد و استحکام، درخشندگی یا شکل‌پذیری را افزایش می‌دهد. محصولات ما، مانند شمش اکستروژن، شمش ورق، آلیاژهای ریخته گری، میله های سیم و آلومینیوم خلوص بالا، در خودرو، حمل و نقل، ساختمان، انتقال حرارت، الکترونیک و هوانوردی استفاده می شود.

5. بازیافت

بازیافت آلومینیوم تنها 5 درصد انرژی مورد نیاز برای تولید فلز اولیه را می گیرد. همچنین، آلومینیوم در اثر بازیافت خراب نمی شود و 75 درصد از کل آلومینیوم تولید شده هنوز در حال استفاده است. هدف ما رشد سریع‌تر از بازار در بازیافت و گرفتن موقعیت پیشرو در بخش بازیافت زنجیره ارزش آلومینیوم است و تا سال 2020 سالانه 1 میلیون تن آلومینیوم ضایعات پس از مصرف بازیافت می‌شود. چرخه عمر آلومینیوم در این مقاله توضیح داده شد برای توضیحات بیشتر به مقاله آلومینیوم چگونه ساخته میشود؟ مراجعه کنید.

برای مطالعه بیشتر درباره کرکره آلومینیوم به مطالب زیر مراجعه کنید:

در همین رابطه ببینید:
تولید مقاطع سفارشی آلومینیوم
تولید مقاطع سفارشی آلومینیوم