مراحل ساخت ورق آلومینیوم

مراحل ساخت ورق آلومینیوم

مراحل ساخت ورق آلومینیوم

کنجکاو هستید که ورق های آلومینیوم دقیقا چگونه ساخته می شوند؟ مراحل ساخت ورق آلومینیوم در ادامه بررسی شده است. با ما همراه باشید. ورق آلومینیوم یک ماده ضروری برای چندین صنعت است و پرمصرف ترین شکل آلومینیوم صنعتی برای هوافضا، حمل و نقل و ساخت و ساز است. به این دلیل که آلومینیوم مزایای مختلفی دارد، از سبک بودن تا مقاومت در برابر خوردگی آن باور نکردنی است.

آلومینیوم را می توان به صفحات یا ورق هایی تبدیل کرد که هر دوی آنها را می توان به راحتی بازیافت کرد بدون اینکه خاصیت اصلی خود را از دست بدهد. این همان چیزی است که آلومینیوم را به کارآمدترین انتخاب برای طیف گسترده ای از کاربردهای صنعتی تبدیل می کند، اما ورق آلومینیوم دقیقا چگونه ساخته می شود؟ اجازه دهید کارشناسان ورق آلومینیوم در این باره توضیح دهند.

ورق آلومینیوم چگونه ساخته می شود

هنگامی که آلومینیوم از بین رول ها عبور می کند، تحت فشار بسیار زیاد، نازک تر و طولانی تر می شود. این فرآیند ساده اساس تولید موارد زیر را ایجاد می کند:

  • ورق های آلومینیومی
  • صفحات آلومینیومی
  • پلیت(plate) آلومینیومی

نورد آلومینیوم با پیش گرم کردن شمش های ورق آغاز می شود. هنگامی که شمش به طور مناسب تا دمای متناسب گرم شد، آلومینیوم سپس به یک آسیاب شکست هدایت می شود. از اینجا، ورق را به جلو و عقب می‌چرخانند تا ضخامت مورد نظر به چند اینچ کاهش یابد. پس از فرآیند نورد، ورق آلومینیوم توسط یک دستگاه چرخان پیچیده می شود.

این کلاف ها با عبور از چند دستگاه نورد سرد خنک می شوند. در صورت نیاز، کویل ها در یک کوره گرم می شوند تا ورق آلومینیوم نرم شود تا خواص مکانیکی مورد نظر ایجاد شود. نورد سرد ورق آلومینیوم آخرین مرحله فرآیند است.

مزایای ورق آلومینیوم

مزایای ورق های آلومینیومی فراتر از وزن سبک است. ورق های آلومینیوم بدون از دست دادن هیچ یک از خواص خود مزایایی از جمله:

ورق فلزی قابل بازیافت مداوم

بزرگترین مزیت ورق های آلومینیومی قابلیت بازیافت بودن مداوم آنها است. هنگام بازیافت ورق آلومینیوم، بیش از 90 درصد انرژی مورد نیاز برای تولید ورق آلومینیوم اولیه را صرفه جویی می کنید.

زره با عملکرد بالا

آلومینیوم برای ساخت صفحات زرهی درجه نظامی برای ارتش ایالات متحده استفاده می شود. زره آلومینیومی توانایی مقاومت در برابر گلوله های کالیبر 50 را دارد که می تواند مواد دیگر را سوراخ کند.

گیج ورق آلومینیومی

از 0.008 اینچ تا کمتر از 0.25 اینچ ضخامت چیزی است که یک “ورق” را تعیین می کند. هر ضخامت آلومینیومی فویل در نظر گرفته می شود.

اگر دما سردتر باشد، آلومینیوم قوی تر است. هر چه دما سردتر باشد، آلومینیوم استحکام بیشتری به دست می آورد.

کاربردهای ورق آلومینیوم

ورق های آلومینیومی را می توان در سرتاسر صنعت های متفاوت یافت. برنامه های کاربردی برای ورق عبارتند از:

صنعت بسته بندی

ورق های آلومینیومی که برای ساخت قوطی و بسته بندی استفاده می شود.

صنعت حمل و نقل

ورق های آلومینیومی برای تولید پانل های اتومبیل و تریلرهای تراکتور مصرف می شود.

لوازم خانگی

اکثر ظروف پخت و پز و لوازم خانگی از ورقه های آلومینیومی تهیه می شوند.

صنعت ساختمان و ساخت و ساز

از ورق های آلومینیومی برای تولید محصولاتی مانند ناودان ها، سقف ها، سایبان ها، کانکس ها و سایدینگ ها استفاده می شود.

آنودایز کردن آلومینیوم

آنودایز یکی از پرتقاضاترین گزینه های پوشش برای ورق های آلومینیومی است. انجام این کار ظاهر فلزی غنی ایجاد می کند. ناگفته نماند، آنودایز دوام بیشتری، ظاهر بهتری و هزینه کمتری دارد. ورق آلومینیوم قابلیت آنودایز رنگی به مشکی، طلایی، قرمز یا هر رنگی که شما می خواهید را دارد. شما همچنین می توانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید یک روکش مات حکاکی شده داشته باشید یا صیقلی که درخشنده باشد. مراحل ساخت ورق آلومینیوم

وقتی نوبت به یافتن ورق‌های آلومینیومی و محصولات متناسب با نیازهای خاص شما می‌رسد، هالکو، با بیش از چندین سال عرضه محصولات آلومینیومی با کیفیت بی نظیر برای مشتریان خود، بهترین راه حل است. .(منبع)

برای مطالعه بیشتر درباره کرکره آلومینیوم به مطالب زیر مراجعه کنید:

در همین رابطه ببینید:
تولید مقاطع سفارشی آلومینیوم
تولید مقاطع سفارشی آلومینیوم