ساخت پنجره دوجداره آلومینیومی

ساخت پنجره دوجداره آلومینیومی

ساخت پنجره دوجداره آلومینیومی

اگرچه شیشه دوجداره یک ویژگی رایج در اکثر خانه‌ها است، اما نحوه ساخت پنجره دوجداره آلومینیومی مشخص نیست. پنجره های دو جداره اولین بار در دهه 1930 در آمریکا اختراع شد و به تدریج محبوبیت آن افزایش یافت و در دهه 1950 بسیار رایج شد. با نام تجاری Thermopane شناخته می شد و در سال 1941 توسط شرکت شیشه ای Libby-Owens-Ford ثبت شد.

ساخت پنجره دوجداره آلومینیومی

فرآیند تولید در واقع نسبتاً ساده است. ابتدا دو جداره شیشه توسط یک فاصله‌گیر از هم جدا می‌شوند و یک شکاف مهر و موم شده (بدون هوا) ایجاد می‌شود. سپس در شرایط خلاء با گاز بی اثری مانند آرگون پر می شود. این کار از تشکیل تراکم و همچنین از نفوذ رطوبت در بین شیشه ها جلوگیری می کند.

عرض حفره بستگی به نوع پنجره و پر شدن گاز دارد. اما به طور کلی بین 10-20 میلی متر است. به عنوان مثال، برای پنجره‌های کم مصرف انرژی E، عرض حفره توصیه‌شده هنگام پر شدن با گاز آرگون 20 میلی‌متر است.

شیشه سه جداره به همین ترتیب ساخته می شود، مگر با سه صفحه شیشه ای و  دو حفره پر از آرگون. گرمای تابش شده را به خانه شما برمی گرداند به این معنی که شما گرم می مانید و سرمای زمستان بیرون می ماند.

شیشه دوجداره یک راه فوق العاده برای عایق کاری خانه شما، صرفه جویی در هزینه های انرژی و کاهش سر و صدا است. اگر به دنبال صرفه جویی بیشتری هستید، شیشه سه جداره بازده حرارتی بیشتر و همچنین امنیت بیشتری را فراهم می کند. در واقع، ما در مورد امنیت پنجره های دوجداره و سه جداره آلومینیومی خود بسیار مطمئن هستیم، ضمانت ضد نفوذ 1000 پوندی ارائه می دهیم.

انواع دیگر پنجره های آلومینیومی

در زیر چندین نوع مختلف پنجره که اغلب در پروژه های مسکن استفاده میشود به همراه مزایا کلیدی آنها آورده شده است.

پنجره های ثابت

این پنجره ها باز نمی شوند. آنها معمولاً پنجره های تصویری نامیده می شوند. زیرا معمولاً برای نمایش یک نما یا فعال کردن نور در مناطق تاریک دیگر استفاده می شوند.

پنجره های سایبان

اینها از بالا لولا می شوند و به قسمت بازشو ارسی می گویند. آنها برای اجازه دادن جریان هوا از طریق خانه شما در مواقع لزوم عالی هستند. هنگامی که پنجره های سایبان باز می مانند، بهتر از پنجره های دیواری از باران محافظت می کنند. مهم نیست که یک پنجره نازک بلند حمام، یک پنجره اتاق خواب وسیع تر یا یک پنجره اتاق نشیمن باشد، این پنجره ها در همه خانه ها / ساختمان ها رایج هستند.

پنجره های محفظه

لولایی به پهلو به جای بالا، کمتر رایج هستند، اما برخی سبک باز کردن کناری را ترجیح می دهند. هنگامی که پنجره بسته است، مانند یک پنجره سایه بان به نظر می رسند و فقط دستگیره ها در کنار آن قرار دارند.

پنجره های تا شونده

اینها به صورت دو یا چند پانل لولایی ساخته می شوند که به عقب تا می شوند تا یک دهانه بزرگ ایجاد کنند. پنجره های دو تایی با تعداد پانل زوج بهترین هستند زیرا باز و بسته شدن پنجره را آسان تر می کند. و اغلب برای ایجاد یک بازشوی بدون درز بین داخل و خارج، در مناطقی مانند آشپزخانه یا بارها استفاده می شود.

پنجره های کشویی

پنجره های کشویی دارای یک مسیر کشویی هستند که پانل ها را قادر می سازد در پشت پانل ثابت بچرخند. آنها برای افزایش جریان هوا یا اتصال مناطق زندگی داخلی و خارجی عالی هستند. از آنجایی که پانل‌های کشویی از قاب بیرون نمی‌زنند، گزینه‌ای امن برای پیاده‌روها یا مناطق پرترافیک هستند.

پنجره های چند قسمتی (استکر)

بر خلاف پنجره های تاشونده، جایی که کل فضای پنجره یا در باز می شود، استکرها دارای دو یا سه شیشه کشویی هستند که به شما امکان می دهد دو سوم اندازه پنجره را باز کنید. این‌ها در موقعیت‌هایی که نمی‌خواهید باز شدن پنجره مانع از راهرو یا فضای زندگی شود، محبوب هستند.

پنجره های حرارتی

پنجره های حرارتی در تمام انواع بازشو که در بالا توضیح داده شد موجود هستند، اما از پروفیل های متفاوت تا پنجره های استاندارد ساخته می شوند. در اینجا به مزیت اصلی پنجره های حرارتی و تفاوت آنها با پنجره های استاندارد می پردازیم.

یک پنجره آلومینیومی معمولی عایق خوبی نیست زیرا امکان انتقال حرارت از داخل به بیرون را فراهم می کند. بیش از 40 درصد از گرمای خانه شما می تواند در زمستان از طریق پنجره های شما از بین برود یا در تابستان زمانی که شما سعی می کنید خانه خود را خنک نگه دارید. در مقابل، پنجره های حرارتی دارای یک عایق نایلونی هستند که در پروفیل آلومینیومی تعبیه شده است که به عنوان یک عایق عمل می کند، انتقال حرارت را از طریق قاب پنجره کاهش می دهد و دمای یکنواخت تری را در خانه شما حفظ می کند.

برای افزایش بیشتر بهره وری انرژی یک پنجره حرارتی، شیشه دوجداره با یک اسپیسر حرارتی، شیشه با پوشش پایین E و پرکننده آرگون گزینه های عالی هستند که تراکم و انتقال حرارت را از طریق شیشه کاهش می دهند.

پنجره های بهبود یافته حرارتی با تاکید بیشتر بر بهره وری انرژی و خانه های سالم تر به طور فزاینده ای در جهان محبوب هستند.

ساخت پنجره دوجداره آلومینیومی در هالکو به طور تخصصی انجام میشود، برای ثبت سفارش و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای مطالعه بیشتر درباره آلومینیوم به مطالب زیر مراجعه کنید:

در همین رابطه ببینید:
پنجره دوجداره آلومینیومی
پنجره دوجداره آلومینیومی