آلومینیوم یا استیل ؟ کدام بهتر است ؟

آلومینیوم یا استیل ؟ کدام بهتر است ؟

آلومینیوم یا استیل ؟ کدام بهتر است ؟

آلومینیوم یا استیل؟ کدام بهتر است؟ این سوال ذهن بسیاری از افراد را درگیر خود میکند زیرا از برخی جوانب آلومینیوم و استیل تا حدود زیادی به یک شکل هستند. اما مواردی از جمله تفاوت قیمت، میزان وزن، مقاوت هر کدام از این فلزات باید مورد بررسی قرار گیرد. برای این منظور ادامه مقاله را دنباله کنید.

احتمالاً در مقطعی از زندگی خود این را از خود پرسیده اید، به خصوص زمانی که پروژه ساخت و ساز یا بازسازی را انجام می دهید. کدام یک از این دو بین استیل و آلومینیوم بهتر است و چه متغیرهایی را باید در انتخاب هر کدام در نظر گرفت؟ هر دوی این مواد مزایا و معایب خود را دارند، اما مهم است که تشخیص دهید که کدام یک از این دو بسته به کاری که قصد انجام آن را دارید، برای کار بهتر است. هالکو اینجاست تا در این پست از وبلاگ توضیح دهد که کدام یک برای پروژه ساخت و ساز یا بازسازی بعدی شما بهتر است.

هزینه

قیمت هر دو فلز به دلیل عرضه و تقاضای جهانی همیشه در نوسان است و بنابراین استیل معمولاً گران‌تر از آلومینیوم یا بالعکس است. اما در بیشتر موارد، قیمت استیل بسیار کمتر از آلومینیوم است. با این حال، بیشتر انواع استیل، مانند استیل ضد زنگ، گران‌تر هستند و احتمالاً آلومینیوم به عنوان گزینه ارزان‌تری در نظر گرفته می‌شود.

استحکام – قدرت

از نظر قدرت، هیچ پاسخ قطعی در مورد اینکه کدام یک از این دو قوی تر است وجود ندارد. بیشتر می گویند که استیل به دلیل کربن غلیظ و عدم چگالی آلومینیوم معمولاً ماده ای قوی تر است. اما همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که آلومینیوم وزن سبک‌تری دارد. بنابراین هنگام تصمیم گیری بین این دو، باید نسبت قدرت به وزن را در نظر داشته باشید. با این حال، به عنوان مثال، اگر بخواهید در مورد محافظت در برابر طوفان تصمیم بگیرید، آلومینیوم به دلیل تطبیق پذیری سبک وزن بسیار مؤثرتر است. آلومینیوم امکان نصب آسان را در هنگام نصب پانل ها در خانه شما فراهم می کند و به راحتی می تواند از آسیب دیدن خانه شما جلوگیری کند. آلومینیوم همچنین زمانی که سرد می شود می تواند بسیار قوی تر و متراکم تر شود.

چکش خواری

هیچ بحثی وجود ندارد که کدام یک انعطاف پذیرتر است. آلومینیوم در این منطقه با رانش زمین استیل را شکست می دهد. آلومینیوم به دلیل چگالی بسیار کمتر از استیل، در تماس با دماهای بالا می تواند به هر چیزی که می خواهید تبدیل شود. همچنین بسیار انعطاف پذیر است بنابراین می توان آن را بدون شکستگی کشید. به دلیل چگالی کربن بسیار زیاد استیل، چکش خواری آن تنها با اعمال گرمای شدید امکان پذیر است.

مقاومت در برابر خوردگی

آلومینیوم در برابر اکثر خوردگی ها مقاوم است و برخلاف استیل زنگ نمی زند. پس از اکسترود شدن آلومینیوم، هیچ عملیاتی برای افزایش بیشتر مقاومت آن در برابر خوردگی یا زنگ زدگی لازم نیست. آلومینیوم همچنین توسط لایه اکسیدی طبیعی خود محافظت می شود.

استیل برای محافظت در برابر زنگ زدگی یا خوردگی نیاز به پوشش رنگ یا سایر عملیات دارد. اگر استیل در محیط بیرونی قرار گیرد که اغلب در تماس با نیروهای طبیعی باشد، چنین عملیاتی ضروری است.

هالکو را به عنوان تامین کننده فلز خود انتخاب کنید

هالکو بیش از چندین سال تجربه در صنعت الومینیوم دارد و به مشتریان متعددی در سراسر ایران خدمات ارائه کرده است. فرصت را از دست ندهید و با ما تماس بگیرید.حالا شما بگویید. آلومینیوم یا استیل کدام بهتر است؟ (منبع)

برای مطالعه بیشتر درباره آلومینیوم به مطالب زیر مراجعه کنید:

 

در همین رابطه ببینید:
تولید مقاطع سفارشی آلومینیوم
تولید مقاطع سفارشی آلومینیوم