نحوه نصب تیغه کرکره آلومینیوم

نحوه نصب تیغه کرکره آلومینیوم

نحوه نصب تیغه کرکره آلومینیوم

شاید نحوه نصب تیغه کرکره آلومینیوم را اکثر کارخانه های تولید تیغه آلومینیوم انجام دهند. اما اگر خودتان علاقه به نصب کرکره دارید، میتوانید این مقاله را دنبال کنید.

توضیحات نصب

این بخش نحوه نصب تیغه کرکره آلومینیوم را ارائه میکند. این فرآیند تقریباً برای انواع کرکره ها یکسان است.

ابزار مورد نیاز:
  • خطکش تراز
  • مته
  • ریوتر
  • چکش
  • مته 10 و 5 میلی متری
  • مته سنگ تراشی 5 یا 6 میلی متری بسته به اندازه پلاگین دیوار انتخاب شده دارد. پیچ های فولادی ضد زنگ مناسب است. برای پنجره های چوبی فقط پیچ های فولادی ضد زنگ استفاده شود.
  • اجزای الکتریکی: 1 هدباکس(تیغه کرکره آلومینیوم)، 2  گاید (guide), پایه گاید 2 عدد، شاخه ها و پرچ های گاید رنگی 10 میلی متری.
گام اول

موقعیت افقی بالای کرکره غلتکی را روی دیوار بالای محل نصب علامت بزنید. در این خط عرض کرکره را علامت بزنید. از این 2 علامت، هر طرف محل نصب را به صورت عمودی به سمت پایین تراز کنید. اکنون خط بیرونی کرکره غلتکی را روی دیوار خواهید داشت. در این مرحله می توانید بررسی کنید که این قسمت مرکزی محل نصب است و دقیقاً افقی و عمودی است – این از همه مهمتر است!

با علامت گذاری خط بیرونی دریچه روی دیوار، اکنون می توانید بهترین نقطه ورودی برای برق اصلی را انتخاب کنید و قبل از نصب (در صورت نیاز) محل سوراخ را از قبل سوراخ کنید.

گام دوم

عمق تیغه کرکره آلومینیوم را اندازه گیری کنید. سپس از موقعیت افقی بالای کرکره غلتکی که روی دیوار مشخص کرده اید، این فاصله را از هر طرف اندازه بگیرید. سپس موقعیت بالای گاید را در هر طرف پنجره به شما می دهد. برای نصب In-Reveal، اکنون می توانید گاید را به طول و زاویه دقیق آستانه برش دهید.

گام سوم

گاید را در 2 موقعیت مشخص شده نگه دارید. موقعیت بالای گاید (مانند مرحله 2) و موقعیتگاید عمودی (مانند مرحله 1). اکنون می توانید بهترین موقعیت را برای ثابت کردن گاید به دیوار علامت بزنید و این علائم را می توان به گاید سمت دیگر منتقل کرد. اکنون می توانید جلو و پشت گاید را سوراخ کنید. اندازه مته با اندازه پیچی که استفاده می کنید تعیین می شود. قسمت جلوی گاید به یک سوراخ 10 میلی‌متری نیاز دارد که در آن شاخه‌های گاید رنگی 10 میلی‌متری وارد می‌شوند – سپس نقاط ثابت را می‌پوشاند.

نحوه نصب تیغه آلومینیوم کرکره

گام چهارم

تیغه کرکره آلومینیوم دارای سوراخ هایی است که از قبل حفاری شده اند تا پوشش تیغه را پس از نصب وصل کنند. اکنون می توانید پایه های گابد را در موقعیت خود قرار دهید. (پایه های ریخته گری که در گوشه پایینی هر طرف تیغه قرار می گیرند و مجموعه اصلی را به گاید متصل می کنند) ابتدا حلقه های لاستیکی را که درج انتهای جعبه پلاستیکی را نگه می دارند بردارید. این درج انتهای جعبه به هدایت پرده از جعبه سر به سمت گایدها کمک می کند. سپس گایدها را روی هر پایه کناری بلغزانید. کرکره غلتکی را با دقت روی خط بیرونی مشخص شده روی دیوار قرار دهید و نقاط ثابت خود را علامت بزنید.
سپس محل نصب را در صورت سنگ تراشی سوراخ کرده و وصل کنید. اگر محل نصب چوبی است، فقط یک سوراخ گاید مناسب پیچ های فولادی ضد زنگ است.

نحوه نصب تیغه آلومینیوم کرکره

گام پنجم

کرکره غلتکی را با احتیاط در کنار محل نصب قرار دهید، سپس کابل را از موتور (در صورت نیاز) از سوراخی که در مرحله 1 از قبل دریل کرده اید وارد کنید، این به برقکار کمک می کند. کرکره را تا خطوط مشخص شده روی دیوار بالا بیاورید و سپس آن را به محل نصب پیچ کنید.
برای نصب روی دیوار، شاخه های راهنمای رنگی 10 میلی متری را وارد کنید.

گام ششم

پرده را باز کنید و نوار پایینی پرده را در گایدهای هر طرف قرار دهید.

لطفاً توجه داشته باشید: تا زمانی که موتور قدرت چرخاندن محور را نداشته باشد پرده حرکت نمی کند.

گام هفتم

با یک برقکار ماهر تماس بگیرید!

گام هشتم

در انتهای موتور اکسل یک دکمه زرد و سفید خواهید دید. اینها برای تنظیم موقعیت توقف در موقعیت کاملاً باز و کاملاً بسته هستند.

با فشار دادن هر دو دکمه، اکنون می توانید شروع به تنظیم محدودیت های “بالا” و “پایین” کنید. توصیه می شود تنظیم حد را با پرده در موقعیت وسط شروع کنید و تا زمانی که از این روش مطمئن و راحت باشید، تنظیم محدودیت ها را تمرین کنید. (منبع)

 

در همین رابطه ببینید:
تیغه کرکره آلومینیوم
تیغه کرکره آلومینیوم