تولید لوله آلومینیومی یخچال

تولید لوله آلومینیومی یخچال

تولید لوله آلومینیومی یخچال

در تولید لوله آلومینیومی یخچال که نوعی لوله فلزی غیر آهنی است، از آلومینیوم یا آلیاژ آلومینیوم خالص با پردازش اکستروژن استفاده میشود. همچنین این لوله فلزی توخالی است که در تمام طول آن این ویژگی حفظ میشود. لوله آلومینیوم مورد استفاده در یخچالها بر اساس ویژگی های مختلفشان به گروه های زیر تقسیم میشوند.

انواع لوله های آلومینیومی یخچال
  • بر حسب نوع شکل: لوله مربع، لوله گرد، لوله الگو، لوله آلومینیومی جهانی.
  • با توجه به روش اکستروژن: لوله آلومینیومی بدون درز و لوله اکستروژن معمولی
  •  از لحاظ دقت: لوله آلومینیومی معمولی و لوله آلومینیومی دقیق، که در آن لوله آلومینیومی دقیق معمولاً پس از اکستروژن، مانند کشش سر و پمپاژ خوب، نیاز به پردازش مجدد دارد.
  • بر اساس ضخامت: لوله آلومینیومی معمولی و لوله آلومینیومی دیواره نازک
  • عملکرد: مقاومت در برابر خوردگی و وزن سبک
ویژگی ها

لوله آلومینیوم یخچال یک نوع لوله با استحکام بالا است که می تواند با عملیات حرارتی تقویت شود. دارای پلاستیسیته متوسط ​​در بازپخت، سخت شدن عالی و جوش پذیری خوبی در نقطه ی جوش دارد. در جوشکاری گاز و آرگون تمایل به ایجاد ترک های بین کریستالی دارد. ماشینکاری لوله آلومینیومی یخچال پس از کوئنچ و سخت شدن کار سرد خوب است، اما در حالت آنیل ضعیف است.

مقاومت در برابر خوردگی در آن زیاد نیست، اغلب از روش اکسیداسیون آندی و روش رنگ یا پوشش سطحی با لایه آلومینیوم برای بهبود مقاومت در برابر خوردگی استفاده می شود. همچنین می توان از آن به عنوان مواد قالب استفاده کرد.

مزایای استفاده از الومینیوم در لوله یخچال

1- جوشکاری سطوح نازک فلزی، احتمال ذوب شدن سطحی محل جوش را افزایش می دهد، ولی این مشکل با تکنیک های خاص جوشکاری لوله های آلومینیومی و مهارت فردی اپراتور جوش، بطور کامل مرتفع شده و آلومینیوم را به فلزی پرکاربرد در صنعت تهویه مطبوع تبدیل کرده است.

2- عمر مفید آلومینیوم بالاست و عبور مبرد از دیواره داخلی لوله آلومینیومی موجب خوردگی آن نمی شود.

3- می دانیم در تهویه مطبوع، هر چه راندمان انتقال حرارت کمتر باشد، امکان صرفه جویی در انرژی بیشتر است، به عبارتی هر چه اثر عایق حرارتی بهتر باشد، صرفه جویی در مصرف برق نیر بیشتر می شود. با در نظر گرفتن این نکته می توان یکی از مزیت های استفاده آلومینیوم را در صرفه جویی در مصرف انرژی بر شمرد.

4- آلومینیوم چکش خوار است و انعطاف پذیری آن در برابر خمش بسیار عالی است.

قیمت لوله یخچالی آلومینیومی

با توجه به نوسانات لحظه ای قیمت آلومینیوم برای استعلام آخرین قیمت هم اکنون می توانید از بخش تماس سایت، با ما در تماس باشید و از مشاوره رایگان جهت انتخاب مناسب ترین لوله یخچالی آلومینیومی بهرمند شوید.

برای مطالعه بیشتر درباره کرکره آلومینیوم به مطالب زیر مراجعه کنید:

در همین رابطه ببینید: