چراغ خطی چگونه نصب می شود؟

چراغ خطی چگونه نصب می شود؟

چراغ خطی چگونه نصب می شود؟

چراغ خطی چگونه نصب می شود؟ چراغ خطی عمدتاً برای نورپردازی داخلی در فضاهایی با سقف بلند مانند کارخانه ها، انبارها، گاراژها و مراکز خرید بزرگ استفاده می شود. هنگامی که روشنایی خطی معلق یا بر روی سقفی با ارتفاع بیش از 15 فوت از سطح زمین یا حتی تا ارتفاع 40 فوتی نصب می شود، همچنین می تواند روشنایی کافی برای رفع نیازهای روشنایی ایجاد کند.

در حالی که چراغ های خطی به شکل مستطیل نیز میتوانند تولید شوند، آن ها را برای راهروهای انبار یا سایر مناطق طولانی و باریک بسیار مناسب می‌کند. مشکل قفسه های بلند که به دلیل ارتفاعشان با روشنایی تداخل دارند. علاوه بر این، چراغ‌های خطی در ارتفاع بسیار بالا نیز به آسانی نصب می‌شوند و می‌توان آن‌ها را مستقیماً روی سقف نصب کرد یا با دو زنجیر آویزان کرد.

بخش 1. نحوه انتخاب چراغ خطی

هنگام انتخاب نور خطی، جدای از قدرت آن، باید تعداد لومن و دمای رنگ ساطع شده از نور را نیز در نظر گرفت. نور تنها در صورتی می تواند روشنایی کافی برای رفع نیازهای روشنایی تولید کند که شار نور کافی ساطع کند. دمای رنگ پایین تر به این معنی است که نور گرمتر است و بیشتر شبیه یک لامپ رشته ای است. دمای رنگ 4000 کلوین یا بالاتر می تواند به افزایش بهره وری و کاهش خستگی چشم کمک کند و آن را برای کاربردهای تجاری و صنعتی مناسب تر می کند.

قسمت 2. نحوه نصب چراغ های خطی

راه های زیادی برای نصب چراغ های خطی وجود دارد. با توجه به شرایط فضای داخلی می توانید مناسب ترین روش را انتخاب کنید.

1. نصب آویز برای روشنایی خطی

یکی از روش های نصب، تعلیق چراغ خطی با استفاده از زنجیر است.

مرحله 1: منبع تغذیه را قطع کنید

برای اطمینان از ایمنی، چراغ خطی باید در هنگام قطع برق نصب شود، بنابراین اولین قدم این است که منبع تغذیه را قطع کنید.

مرحله 2: سیم کشی

مرحله بعدی سیم کشی است. یک جعبه اتصال در پشت چراغ روشنایی وجود دارد. پیچ ها را باز کنید تا درپوش باز شود و سیم های داخل جعبه باز شود. سیم مشکی را به سیم برق، سیم سفید را به سیم خنثی و سیم سبز را به زمین وصل کنید.

به غیر از اینها، دو سیم کم نور وجود دارد. اگر در استفاده روزانه نیاز به کم نور دارید، می توانید دیمر را به دو سیم کم نور متصل کنید. سیم بنفش نشان دهنده کم نور شدن و سیم خاکستری نشان دهنده کم نور شدن است. هنگامی که نیازی به نور زیاذ ندارید، می توانید روشنایی را به میزان مناسب کاهش دهید تا در مصرف برق صرفه جویی کنید. اگر به عملکرد کم نور نیاز ندارید، لازم نیست از دو سیم استفاده کنید.

پس از اتصال سیم ها، سیم ها را از سوراخ های درپوش رد کنید و پیچ ها را محکم کنید تا درب بسته شود.

مرحله 3: زنجیر را وصل کنید

قلاب و زنجیر را از لوازم جانبی بیرون بیاورید و مانند شکل زیر زنجیر را از میان قلاب ها عبور دهید.

قلاب ها را به دو طرف چراغ وصل کنید. اکنون می توان با بلند کردن زنجیر، قسمت بلند خطی را معلق کرد.

linear lighting

مرحله 4: زنجیر را روی ریل محکم کنید

زنجیر را روی میله متقاطع آویزان کنید و طول آن را تنظیم کنید. اکنون، چراغ خطی با موفقیت به حالت تعلیق درآمده است. اگر قبلاً روی سقف نصب نشده باشد، ابتدا باید قبل از نصب چراغ نصب شود. به غیر از این روش، می توانید از روش های دیگر نصب در زیر نیز انتخاب کنید.

مرحله 5: به منبع تغذیه وصل شده و روشنایی را تنظیم کنید

در نهایت، به منبع تغذیه وصل شده و روشنایی را برای شروع استفاده تنظیم کنید.

در این مقاله توضیح داده شد که چراغ خطی چگونه نصب می شود. برای اطلاعات بیشتر لطفا با کارشناسان ما در هالکو تماس برقرار کنید.